L
Zi-mi sincer: ai cautat pana acum „locuri in Brasov” sau „unde mergem in…?”. Dacă da, cred că articolul ăsta o să-ți placă. Găsești și alte articole din seria Antreprenori Brașoveni pe blog.
De ce „Unde Mergem„? – Pentru că este una dintre cele mai des întâlnite întrebări din limba română. Pentru că răspunsurile pe care le primeam până acum nu erau de încredere. Astăzi stăm de vorbă cu Iulian Pufu despre platforma UndeMergem, călătorii și antreprenoriat.
Cine este Iulian Pufu?
46 ani, antreprenor cu experienţă de peste 25 ani în marketing-publicitate-vânzări; experienţă de peste 15 ani în dezvoltare de proiecte în aria informare şi promovare turistică; promotor de tehnologii bio & ecologice. Îmi place să ofer înainte să primesc şi cred cu tărie că banii trebuie să fie o consecinţă a muncii şi nu un scop al ei!
De ce „Unde Mergem”?
Pentru că este una dintre cele mai des întâlnite întrebări din limba română. Pentru că răspunsurile pe care le primeam până acum nu erau de încredere. Nu ştiu când ai fost ultima dată în situaţia de a te informa în online căutând recomandări de destinaţii şi de locuri unde merită să mergi în acestea, dar sunt aproape sigur că ceea ce ai găsit era conţinut influenţat, neactualizat, duplicat, poate chiar junk!
Mi-am propus să pun “la bătaie” toată experienţa mea în marketing şi informare turistică pentru a crea o platformă care să ofere răspunsuri de încredere la una dintre cele mai des întâlnite întrebări din limba română.
Chiar mă bucur că am asistat aici, în Braşov, la câteva situaţii în care cineva întreba “hai, unde mergem?” şi altcineva din grup îi răspundea “nu mai întreba, instalează-ţi aplicaţia Unde Mergem”, sau “păi, să vedem în Unde Mergem!”.
Ce obiective ai avut la început?
Le am şi acum: să devenim locul unde oamenii (atât turişti dar şi localnici) să caute direct răspunsuri şi sugestii obiective pentru petrecerea timpului liber şi să acoperim cât mai curând întreg teritoriul întregii ţări.
Care crezi că a fost pasul acela important care a dus afacerea la următorul nivel?
Atunci când am obţinut prima finanţare, cu ajutorul căreia am putut achiziţiona platforma (site şi aplicaţii pentru mobil) !
Să ne imaginăm că ne întoarcem în timp. Ai schimba ceva referitor la deciziile luate?
Da. Aş fi lansat aplicaţia contracost, cu o taxă anuală de utilizare. Sunt foarte mulţi utilizatori care ne transmit că ar fi plătit pentru conţinutul pe care îl avem. Dar o aplicaţie pentru mobil publicată iniţial gratuit nu poate deveni ulterior cu plată.
Ai regrete cu privire la afacerea ta?
Nu. Am regrete cu privire la afacerile care nu vor/nu pot să înţeleagă că fără nişte acţiuni elementare de marketing nu au nicio şansă să reziste pe piaţă, despre dezvoltare nici nu poae fi vorba!
Cât de satisfăcut ești de parcursul tău, după 25 de ani de antreprenoriat în marketing & publicitate?
O întrebare foarte bună! Mă simt împlinit, din punctul ăsta de vedere. Am ajutat multe companii să vândă, să îşi mărească audienţele, cota de piaţă. Am avut şi eşecuri dar îmi place să cred că am învăţat din ele. Oricum, sunt primii 25 ani, vor urma şi alţii!
Ce greșeli ai făcut în afacerea ta și ce ai învățat din ele?
Am acordat încredere unor oameni care nu meritau asta şi am fost foarte circumspect cu oameni care ar fi meritat mai mult. Cel mai important lucru pe care l-am învăţat în antreprenoriat a fost să nu pun la suflet eşecurile, să nu le iau personal.
Ce sfaturi ai pentru cei care vor să devină antreprenori?
Să se apuce doar de lucruri care le fac plăcere, se spune că dacă faci ce îţi place nu mai munceşti niciodată. Apoi ar fi să nu lucreze pentru bani, ei trebuie să fie o consecinţă a activităţii lor şi nu un scop al ei!
Cum vezi afacerea ta peste 5 ani și cum vrei să evolueze? Ce vei face în acest scop?
Te referi la start-up Unde Mergem, nu? În primul rând, o văd ca pe o afacere matură, dezvoltată la nivelul întregii ţări şi cu peste 500.000 de utilizatori.
Apoi, o văd ca fiind primul loc în care oamenii să caute informaţii despre o activitate; mă bucur că deja încep să apară în Google interogări de genul “biserica neagra unde mergem” sau “unde mergem castelul bran”, ca oamenii să vadă ce spunem noi despre un anumit loc.
Dar mai ales, sper ca peste 5 ani, când vei vedea pe uşa unui magazin sau la recepţia unui hotel stickerul “Recomandat de Unde Mergem”, să ştii că merită să intri în acel loc! E mult de lucru şi va fi greu să ajungem la nivelul ăsta. Dar dacă era uşor, ar fi putut s-o facă oricine, nu? Voi pune la bătaie tot ce ştiu şi voi îmbunătăţi permanent modelul de business şi de lucru, pentru asta!